楽曲の演奏情報に基づいた粒子制御による映像表現技法

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タイトル別名
  • ガッキョク ノ エンソウ ジョウホウ ニ モトズイタ リュウシ セイギョ ニヨル エイゾウ ヒョウゲン ギホウ
  • Movie expression technique using particle control based on musical performance data

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抄録

筆者はこれまで、楽曲と映像を組み合わせた作品を制作していたが、楽譜に合わせて手作業で映像の時間軸を構成し、空間への物体の配置や色の設定を行っていた。この技法では演奏情報の一部しか映像に反映できないので、Unreal Engineと演奏情報を組み合わせて表現力を高める技法を研究する事とした。本稿では、映像作品「Blooming Arc」の制作を通して技法を研究し、その特徴を明らかにした上で、筆者が過去の作品で用いてきた技法との差異を明らかにする。第1章で事例研究、第2章では制作背景について述べた上で、第3章で提案技法の概要について述べる。そして、第4章で音楽と映像の制作過程について説明し、第5章で結果と考察について述べる。

Until now, I create works that combine music and movie, but manually set appear timing and position of cg objects in movie according to musical score and set cg objects color. With this technique, few elements of musical performance data can be reflected in movie, so I decided research a technique that would increase expressiveness by combining Unreal Engine and musical performance data. This paper through production of video work “Blooming Arc" will clarify differences between technique used by my past works and a technique in this research, as well as features of technique in this research. Chapter 1 describes a case study, Chapter 2 describes production background, and Chapter 3 provides an overview of proposal technique. And based on explanation of music and movie production process in Chapter 4, a results and discussion will be presented in Chapter 5.

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