- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Automatic Translation feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
マルチチャネル小売業戦略と消費者のチャネル選択に関する考察
Bibliographic Information
- Other Title
-
- マルチチャネル コウリギョウ センリャク ト ショウヒシャ ノ チャネル センタク ニ カンスル コウサツ
- A Study on the Multichannel Retailing Strategies and Consumer Behaviour
Search this article
Description
I はじめに : 最近、インターネットで情報を探索して、購買はリアルの店舗で行う。または製品をリアルの店舗で確認してから、購買はインターネットで行う消費者が増えつつある。つまり、2つ以上のチャネルを利用する消費者が増えていることから、小売業のインターネット、店舗、カタログなどを販売チャネルと利用するマルチチャネル戦略は選択するものではなく、するべき販売戦略になっているのである。……
Journal
-
- OSAKA SHIDAI RONSHU
-
OSAKA SHIDAI RONSHU 129 49-73, 2012-01
大阪市立大学大学院経済・経営学研究会
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050022476722899200
-
- NII Article ID
- 120005988905
-
- NII Book ID
- AN10103539
-
- ISSN
- 03875156
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- CiNii Articles