書誌事項
- タイトル別名
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- Cognition and Recognition based upon Standpoint, Viewpoint and Value System
- シザ ・ シテン ・ カチカン オ ベース ニ シタ ニンチ ト ニンシキ
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説明
[概要] 人は外界のことを五官で掴み, 未知情報を受容する。すなわち認知である。さらに, 前々から手に入れている既知情報を用いて知的作業をし, 認知したことを認識にまで高めるが, そこには視座・視点・価値観という考え方が基本となっていることに気付くはずである。本論文は, それを中心に展開している。 [Abstract] In this paper, the author descibes that the concept of "standpoint — viewpoint — value system" is necesary to cultivate mind in a cognition and a recognition. The standpoint is a position or a place or a situation, etc. The viewpoint is a point of a notice or an attention or a concern or an interest, etc. In the value system, there are several ones. For example, there are a personal value system, a human value system, a social value system, a system of a priority, etc. In the cognitive process and the recognitive process, we have to be aware of "standpoint — viewpoint — value system" in our social activities. If you are not aware of "standpoint — viewpoint — value system", then you may be the "KY". We must keep the followings in mind. @ We do put ourselves in an other's place. @ We do judge from many points of view. @ We do guess that there are many value systems. @ We do aware that we do not live alone.
収録刊行物
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- 商経学叢
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商経学叢 58 (2), 1-12, 2011-12-01
近畿大学商経学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1050282677516400768
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- NII論文ID
- 120005737739
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- NII書誌ID
- AN10437975
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- ISSN
- 04502825
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- NDL書誌ID
- 023787026
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- 本文言語コード
- ja
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- 資料種別
- departmental bulletin paper
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- データソース種別
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- IRDB
- NDL
- CiNii Articles