〈Articles〉Study on Career Education Method Using Block Toy Assuming University First Annual Education
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 〈論文〉大学初年次教育を想定したブロックトイを用いたキャリア教育手法に関する研究
Description
[概要]本稿では大学生に対するキャリア教育において重要となる,目標設定をサポートする手法としてブロックトイを用いた情景構築によるイメージの具象化を目的とした教材の使用を提案する。このキャリア教育手法は近畿大学で導入されている目標設定ツールであるMy Campus Plan (MCP)との併用を前提としたものであり,主に初年次教育の中で学生生活の目標設定を補佐する事を目的として開発を行った。2016年度に実施した実証実験の結果から,本手法が学生に自らのキャリアに対する考えを再認識させることでMCPでの設定目標に質的・量的な改善が行われることを立証する。 [Abstract]This paper proposes a career education method that uses block toys to represent images. This method is based on the premise that it is used together with the first year's educational tool called MCP, and it aims to assist in setting student life goals. The demonstration experiment conducted in 2016 demonstrates that this method is qualitative and quantitative improvement.
Journal
-
- Shokei-gakuso: Journal of Business Studies
-
Shokei-gakuso: Journal of Business Studies 63 (3), 163-176, 2017-03-31
近畿大学商経学会
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050282677534601984
-
- ISSN
- 04502825
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB