書誌事項
- タイトル別名
-
- マナビ オ ドウキズケル 「 セイトウセイ 」 ノ ニンチ : サンカ ト シテ ノ マナビ ノ キホン コウゾウ
- Recognition of Authenticity that Motivates Learning .-Basic Structure of Learning as Participation-
この論文をさがす
抄録
Learning could be defined as the activities of participation to the community that the learner recognizes Legitimacy or Authenticity of the community.Based on the LPP(Legitimate Peripheral Participation) theory,five factors that constitute Authenticity had been brought to light; Feeling of social contribution, Affirmative feeling, Altrustic feeling,feeling of Self enhancement, and Feeling of Stability. Those factors could be reconfirmed in the study of qualitative analysis on the practice of university seminar.
収録刊行物
-
- 関西大学心理学研究
-
関西大学心理学研究 1 1-8, 2010-03
関西大学大学院心理学研究科
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1050282677891673472
-
- NII論文ID
- 120005687291
-
- NII書誌ID
- AA12471688
-
- HANDLE
- 10112/7040
-
- NDL書誌ID
- 023269117
-
- ISSN
- 21850070
-
- 本文言語コード
- ja
-
- 資料種別
- departmental bulletin paper
-
- データソース種別
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles