大学での授業に活かす「まんが」の活用方策に関する研究序説 : 「価値ある教養文化としての漫画・アニメ」を体験的命題とし、教職科目における思索導入の方法開発を目指して
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ダイガク デノ ジュギョウ ニ イカス マンガ ノ カツヨウ ホウサク ニカンスル ケンキュウ ジョセツ カチ アル キョウヨウ ブンカ トシテノ マンガ アニメ オ タイケンテキ メイダイ トシ キョウショク カモク ニオケル シサク ドウニュウ ノ ホウホウ カイハツ オ メザシテ
- The study on inflection policy introduction of“Manga”to make use of in the class at the university : As a proposition of experiencing “comics,an animated cartoon as the valuable culture”,for method development of the contemplation introduction in the teaching profession subject
Search this article
Abstract
application/pdf
Journal
-
- 兵庫教育大学研究紀要 : 学校教育・幼年教育・教育臨床・障害児教育・言語系教育・社会系教育・自然系教育・芸術系教育・生活・健康系教育・総合学習系教育
-
兵庫教育大学研究紀要 : 学校教育・幼年教育・教育臨床・障害児教育・言語系教育・社会系教育・自然系教育・芸術系教育・生活・健康系教育・総合学習系教育 39 233-240, 2011-09
社町 (兵庫県) : 兵庫教育大学
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050282810845110656
-
- NII Article ID
- 40019042839
-
- NII Book ID
- AA11984789
-
- ISSN
- 13493981
-
- HANDLE
- 10132/3807
-
- NDL BIB ID
- 11285493
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles