社会科固有の「読解力」形成のための授業構成と実践分析(Ⅳ) -第5学年単元[自然災害をふせぐ-防災から減災へ-」
Bibliographic Information
- Other Title
-
- シャカイカ コユウ ノ 「 ドッカイリョク 」 ケイセイ ノ タメ ノ ジュギョウ コウセイ ト ジッセン ブンセキ(4)ダイ5 ガクネン タンゲン 「 シゼン サイガイ オ フセグ : ボウサイ カラ ゲン サイ ヘ 」
- シャカイカ コヨウ ノ 「ドクカイリョク」 ケイセイ ノ タメノ ジュギョウ コウセイ ト ジッセン ブンセキ -ダイ 5ガクネン タンゲン 「シゼンサイガイ ヲ フセグ - ボウサイ カラ ゲンサイ エ-」 -
- Development and Analysis of Social Studies Lesson for Promoting the Reading Literacy of Society(Ⅳ) :in the Case of “To Prevent Natural Disasters” in the 5th Grade
Search this article
Journal
-
- 学校教育学研究
-
学校教育学研究 25 19-28, 2013-02
加東 : 兵庫教育大学学校教育研究センター
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050282810845258240
-
- NII Article ID
- 120005524620
-
- NII Book ID
- AN10070098
-
- ISSN
- 0915387X
-
- HANDLE
- 10132/15328
-
- NDL BIB ID
- 024326139
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL Search
- CiNii Articles