- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Bibliographic Information
- Other Title
-
- カンコウ ビジネス ニ オケル リレーションシップ マーケティング キンキ ニホン ツーリスト クラブ ツーリズム ノ ジレイ
- Relationship Marketing in Tourist Business : A Case Analysis of "Club Truism" of Kinki Nippon Tourist
Search this article
Description
リレーションシップ・マーケティングの類型化を行い、その代表的な例であるワン・ツウ・ワン・マーケティングおよびCRMの主な概念を整理した。また、最近のマーケティングの動向として経験価値マーケティングについてもふれた。その上で、近畿日本ツーリスト(近ツー)の「クラブツーリズム」について、歴史的な発展と成功の要因を分析した。ワン・ツウ・ワンやCRMは、IT技術を活用したデータ・マイニングに注目が集まっているが、データベース・マーケティングは「顔の見える」人間的な関係性を伴うことで強化される。近ツーの「クラブツーリズム」は、ITとなじみの薄い高齢者をターゲットに、データベースの手法と顧客同士の出会いを演出したユニークなリレーションシップ・マーケティングの事例と考えられる。それは、経験価値を創造するマーケティングでもある。
Journal
-
- BULLETIN OF NAGANO UNIVERSITY
-
BULLETIN OF NAGANO UNIVERSITY 24 (4), 55-71, 2003-03-31
長野大学
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050282812542698496
-
- NII Article ID
- 40005857206
-
- NII Book ID
- AN00179217
-
- ISSN
- 02875438
-
- NDL BIB ID
- 6622094
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL Search
- CiNii Articles