- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Structure of High Fashion Brands: Examination of A Three-partite Network Model of Brands Linking Consumers with Life Values/Personas
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ライフスタイル・カテゴリーのペルソナ化を利用した三部グラフモデル : ハイ・ファッション・ブランドの選択構造 (後藤文彦先生,吉冨和雄先生名誉教授退職記念号)
Search this article
Description
金光(2007,2008,2009)によって提案されたブランド・パワー測定モデルをベースに,消費者とブランドの間にライフスタイルを凝集したカテゴリーを媒介ノードとして仮定し,ペルソナ化してブランドとのリンクを確立した2部グラフを含む3部グラフモデルが提案される.これによって,ペルソナ化されたライフスタイル・カテゴリーが媒介するブランド・パワーを測定することが可能になる.モデルは,2部グラフ分析との比較(対応分析,協調的フィルタリング,最適マッチング分析)によって,日本女性のハイ・ファッション・ブランドデータによってテストされ,このモデルの精度が評価される.
Journal
-
- 京都マネジメント・レビュー
-
京都マネジメント・レビュー 20 93-109, 2012-03
京都産業大学マネジメント研究会
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050282812710227840
-
- NII Article ID
- 120005382005
-
- NII Book ID
- AA1167166X
-
- HANDLE
- 10965/754
-
- ISSN
- 13475304
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- CiNii Articles