- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- 【Updated on June 30, 2025】Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ガクシュウ ナイヨウ ノ リカイ ニ オヨボス ガクシュウ マンガ ノ コウカ : ショウガッコウ ダイ5 ガクネン ノ セツメイブン オ ダイザイ ト シテ
- Effect of study comics on the understanding of learning content : As the material of explanatory text in the elementary school 5th grade
Search this article
Description
type:text
本研究は,小学校第5学年児童を対象者として,新規の学習内容について,学習マンガによる教材と,同じ学習内容を文章のみによる説明文による教材を実験材料として用いることにより,学習マンガの教材としての学習内容理解の教育的効果を明らかにすることを目的として行われた。その結果,小学校第5学年の児童に対して,学習マンガによる教材で提示を行った方が学習内容の理解は3週間後まで保持されやすいことが分かった。またその要因として,学習マンガによる教材を用いることで,理解や記憶といった認知的処理が深く行われることが考えられた。
Journal
-
- 別府大学短期大学部紀要
-
別府大学短期大学部紀要 36 21-29, 2017-02
別府大学短期大学部
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050282812822545536
-
- NII Article ID
- 120006239503
-
- NII Book ID
- AN00223487
-
- ISSN
- 02864991
-
- NDL BIB ID
- 028297859
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL Search
- CiNii Articles