価値共創に向けたサービス研究戦略

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タイトル別名
  • カチ キョウソウ ニ ムケタ サービス ケンキュウ センリャク
  • Service Research Strategy toward Value Co-creation
  • 社会ネットワーク・インタラクション

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抄録

本論文はサービス研究における現在の問題点を明らかにし,新しい研究戦略を得るために,学術データベースを用いたサービス研究の世界的動向を調査する.さらに共創工学の視点からサービスイノベーションの過程を価値共創としてとらえ,科学的対象としてのサービスの新しい分類方法を提案する.さらに価値共創に向けたサービス研究戦略を議論する.

This paper investigates the world trends of service studies using an academic database for the purpose of understanding the problems in recent service studies and exploring a new research strategy. Then, it propose a new classification of service as scientific target from the viewpoint of co-creation engineering, treating service innovation as value co-creation. Furthermore, it discusses the service research strategy toward value co-creation.

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