シミュレーションキャッシングフレームワークの実装

IPSJ Open Access

Bibliographic Information

Other Title
  • Implementation of Simulation Caching Framework

Search this article

Abstract

我々は,遠隔地の高性能コンピュータ上でのシミュレーションにおいて対話的な操作を可能とする遠隔インタラクティブシミュレーションシステムの実現を目指して研究を行っている.このような遠隔インタラクティブシミュレーションでは,ネットワーク通信による遅延が発生し操作の妨げとなる.この問題の改善手法として我々はシミュレーションキャッシングの研究を行ってきた.本論文では,シミュレーションキャッシングシステムのフレームワーク化を行い,様々なシミュレーションシステムに応用できるシステムの構築を行った.

In order to realize human-in-the-loop scientific computing in cloud like environment, we have to conquer the problem of network latency. For this purpose, we propose a simulation model which we referred to it as “Simulation Caching”. The infrastructure for Simulation Caching is a sort of cooperative cloud where a high performance remote server cooperates with a moderate scale local server to provide an immediate and reasonable response to the operator's interactive steering of the simulation. To hide the latency to the remote server,Simulation Caching lets the local server caches a part of the simulation from the remote server and performs the duplicated simulation concurrently with the remote server, while keeping the accuracy of the cached simulation. This paper reports about the prototype implementation of Simulation Caching Framework and its use case examples with some performance report.

Journal

Related Projects

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top