児童生徒の環境配慮行動を規定する要因の検討

書誌事項

タイトル別名
  • ジドウ セイト ノ カンキョウ ハイリョ コウドウ オ キテイ スル ヨウイン ノ ケントウ
  • Determinants of environmental consideration in late childhood's environment-learning situation

この論文をさがす

抄録

type:Departmental Bulletin Paper

Components of children's environmental consideration in learning environment are measured out of 796 students from 4th to 8th graders in 7 schools. Factor analyses make it clear that the environment cognition scale has 3 factors and the evaluation scale of environmentalact has 3 factors as same. The former suggests a goal intention to keep environment, the latter suggests an act intention to consider environment, as Hirose (1995) suggested.

identifier:滋賀大学教育学部紀要. I, 教育科学, 第57号, pp.153-160

収録刊行物

被引用文献 (1)*注記

もっと見る

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ