「持続可能な社会づくり」の構成概念とESDの視点に立った学習指導で重視する能力・態度に関する一考察 ─実践事例の抽出検討による考察─

書誌事項

タイトル別名
  • 「持続可能な社会づくり」の構成概念とESDの視点に立った学習指導で重視する能力・態度に関する一考察 : 実践事例の抽出検討による考察
  • 「 ジゾク カノウ ナ シャカイズクリ 」 ノ コウセイ ガイネン ト ESD ノ シテン ニ タッタ ガクシュウ シドウ デ ジュウシ スル ノウリョク ・ タイド ニ カンスル イチ コウサツ : ジッセン ジレイ ノ チュウシュツ ケントウ ニ ヨル コウサツ
  • An Analysis Concepts for building a sustainable society and Ability and Attitude Emphasized by ESD : Consideration by Extraction study of Practice Cases

この論文をさがす

抄録

In this paper, we extracted that how the ability and attitude emphasized by ESD and the concepts for building a sustainable society are treated in practice cases. We revealed that both backcasting thinking ability and forecasting thinking ability are existed in the ability to predict future image for making plan. We consider that “Fairness” “Cooperation” “Responsibility”, which are from the ability and attitude emphasized by ESD, are related with “Attitude to cooperate with other people” “Attitude to respect for connections” “Attitude to participate willingly” which are from the ability and attitude emphasized by ESD.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ