資生堂企業CMの日中比較研究 : 「一瞬も一生も美しく」のCMを事例に
書誌事項
- タイトル別名
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- シセイドウ キギョウ CM ノ ニッチュウ ヒカク ケンキュウ : 「 イッシュン モ イッショウ モ ウツクシク 」 ノ CM オ ジレイ ニ
- A Comparative Study of Japanese and Chinese Editions of Shiseido's Corporate Commercials
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説明
This paper examined and compared the Japanese and Chinese editions of Shiseido's corporate commercials, trying to find differences between the two editions in the expressions of female beauty. The results of analysis are shown below: In the Japanese edition of Shiseido's commercials there is a fusion of 1) western beauty with 2) pure submissive beauty. The Chinese edition seems to have 3) powerful western beauty, 4) consciousness of the traditional beauty and 5) glamorous beauty that is accompanied by the male gaze.
収録刊行物
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- 現代社会文化研究
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現代社会文化研究 56 1-18, 2013-03
新潟大学大学院現代社会文化研究科
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1050282814215339008
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- NII論文ID
- 120006744925
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- NII書誌ID
- AN1046766X
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- ISSN
- 13458485
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- HANDLE
- 10191/22622
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- NDL書誌ID
- 024773616
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- 本文言語コード
- ja
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- 資料種別
- departmental bulletin paper
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- データソース種別
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- IRDB
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