新しい遷音速翼型設計法
書誌事項
- タイトル別名
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- A new transonic airfoil design method
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抄録
航空宇宙技術研究所 12-13 Jun. 1997 東京 日本
National Aerospace Laboratory 12-13 Jun. 1997 Tokyo Japan
遷音速高揚力条件での性能向上のため、新しい翼型設計法を開発した。本手法の主概念は、衝撃波横断圧力差と境界層剥離限界との相関に基づいている。また、逆解法を組込んで設計圧力分布を実現した。本手法を用いて、遷音速高揚力性能を実現する遷音速輸送機翼の翼型を設計した。本報告では、新しい遷音速法3次元翼設計により設計された翼型の適用を試みた。
A new airfoil design method was developed to improve the performance at transonic high lift condition. The main concept of the method is based on the relation between pressure difference across the shock wave and criteria for boundary-layer separation, and an inverse method is also incorporated to realize the designed pressure distribution. An airfoil was designed using this method for transonic transport wing to realize the transonic high lift performance. In this report the application of new airfoil designed here using new transonic method 3-D wing design was conducted.
資料番号: AA0001433053
レポート番号: NAL SP-37
収録刊行物
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- 航空宇宙技術研究所特別資料 = Special Publication of National Aerospace Laboratory
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航空宇宙技術研究所特別資料 = Special Publication of National Aerospace Laboratory 37 325-330, 1998-02
航空宇宙技術研究所
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キーワード
- 翼型設計法
- 遷音速輸送機
- 高揚力翼型
- 3次元遷音速翼
- 衝撃波横断圧力差
- 境界層剥離限界
- オフデザイン
- 揚力係数
- 遷音速翼型逆設計法
- 揚力分布
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- 誘導抵抗
- 衝撃波強さ
- バフェット限界
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- transonic airfoil inverse design method
- lift distribution
- pressure distribution
- induced drag
- shock wave strength
- buffeting criteria
- wind tunnel test
詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1050292561261820416
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- NII論文ID
- 110000512959
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- NII書誌ID
- AN10097345
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- ISSN
- 0289260X
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- Web Site
- http://id.nii.ac.jp/1696/00037173/
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- 本文言語コード
- ja
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- 資料種別
- conference paper
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- データソース種別
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- IRDB
- CiNii Articles