Web Browser Fingerprint技術の現状と課題

書誌事項

タイトル別名
  • Current Status and Issues of Web Browser Fingerprinting

説明

Web のターゲティング広告などの目的のため,Web 閲覧者を識別する技術が広く利用されている.識別技術の一つに,Web Browser Fingerprint 技術がある.Web サーバへのアクセスに付随して採取できるブラウザの特徴的な情報を用いてブラウザや端末を特定する技術である.2010 年に実施された Panopticlick Project を発端として,現在まで数多くの研究が発表されてきた.本論文では,これらの研究を踏まえ,Web Browser Fingerprint 技術の現状と,この技術をリスクベース認証などセキュリティ技術として利用する際の課題について考察する.

For the purpose of targeted Web advertising, it is popular to provide customized information or advertisements to an identified Web viewer. One of the promising identifying methods is Web browser fingerprinting. The Web browser fingerprinting is defined as the process of an observer uniquely identifying a device or browser based on multiple information elements communicated to Web server. As it is originated by Panopticlick Project in 2010, many fingerprinting researches have been conducted. In the paper, we study current status and issues of Web browser fingerprinting from the viewpoint of security technology.

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