は行:曖昧な主観的印象の集積によりB級観光対象を発掘しマニアックな観光欲求を支援するモバイルアプリケーション

書誌事項

タイトル別名
  • Ha-column: A Location-based Mobile Application that Excavates B-class Tourist Spots to Support Unusual Tourists’ Desires by Collecting Ambiguous and Subjective Impressions

説明

本研究では何度も同じ所を訪れるリピータや住人,特殊な対象に興味を持つ観光客を対象として,有名観光スポットではない潜在的観光スポットを発掘し提示する観光支援アプリケーションを提案する.潜在的観光スポットを発掘するために,我々はやや複雑かつ曖昧な主観的印象を表現する「は行」の頭文字で始まる5つの感動詞に着目する.本アプリの利用者は,興味をもった訪問先で,そこでの直感的印象に基づきいずれかの感動詞を入力する.入力された感動詞は,その訪問先の位置情報と共にサーバ上に集積され,地図上にマッピングされる.この地図を参照することにより,一般的には観光対象と認識されていない潜在的観光対象を発見できるようなることが期待できる.実装したアプリの試用実験を行い,初期的な有用性の検証を行った.: In this study, we developed a location-based mobile application that excavates potential tourist spots to support tourists who frequently visit the same places or who are interested in unusual tourist spots. To excavate potential tourist spots, we focus on five Japanese interjections whose initial letter is “は(Ha)”, which express various ambiguous, complicated and subjective impressions. Users of this application are required only to input one of the interjections at interesting spots based on intuitive impressions. Input interjections are collected with location data on a server and are arranged onto a map. By consulting this map,it is expected that people can find potential tourist spots, so-called “B-class tourist spots.” We conducted a pilot study to investigate usefulness of this application.

identifier:https://dspace.jaist.ac.jp/dspace/handle/10119/13772

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1050292572121085440
  • NII論文ID
    120007005426
  • Web Site
    http://hdl.handle.net/10119/13772
  • 本文言語コード
    ja
  • 資料種別
    conference paper
  • データソース種別
    • IRDB
    • CiNii Articles

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