パケットペーシングによる全対全通信の最適化とシミュレーション評価

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  • パケットペーシング ニ ヨル ゼン タイ ゼン ツウシン ノ サイテキ カ ト シミュレーション ヒョウカ
  • Optimization and Simulation Evaluation of an All-to-all Communication using Packet Pacing

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抄録

本論文では,複数のメッセージを同時送受信可能な 2 次元トーラス網上で,ネットワークのバンド幅を活用する全対全通信アルゴリズム (A2AT) の定量的な性能評価とパケットペーシングによる最適化について述べる.A2AT と従来の全対全通信アルゴリズムとの性能比較,ならびに,A2AT にペーシングを適用した実行性能について,NSIM と呼ぶインターコネクトシミュレータを用いて評価を行った.その結果,A2AT は他のアルゴリズムよりも良い通信性能を実現することがわかった.また,パケットペーシングによって高いリンクスループットを維持した高速な実行を達成でき,バンド幅を積極的に利用する A2AT のようなアプリケーションにペーシングが効果的であることを確認した.

This paper presents quantitative performance evaluation and optimization of A2AT, an optimal all-to-all communication algorithm. This algorithm exploits the network bandwidth of 2D-torus network which nodes can transmit and receive multiple messages simultaneously. The A2AT is compared with conventional all-to-all algorithms and performance improvement by explicit packet pacing is examined by using an interconnection network simulator NSIM. The result shows that A2AT achieves good performance than the other algorithms and holds higher link throughput with packet pacing.

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