書誌事項
- タイトル別名
-
- A Study of Mathematics Learning Guidance for First-Year Students ―Focusing on the Unit Structure of First-Year Students Introducing “Basic Learning“―
- スウガクテキ ナ カンガエカタ オ モト ニ ミズカラ ススンデ マナブ ダイ1 ガクネン サンスウカ ガクシュウ シドウ ノ ケンキュウ : 「 キジテキ ナ ガクシュウ 」 オ ドウニュウ シタ ダイ1 ガクネン ノ タンゲン コウセイ オ チュウシン ニ シテ
この論文をさがす
抄録
In this research, we are trying to improve the curricula that divides the content into small units and organizes the curricula that organically relate each content. Therefore, the contents are related from“homogeneity” and “systematic”, and “basic learning” is introduced, and a unit is constructed by connecting multiple contents. Because of this, it is possible to emphasize the mathematical way of thinking that forms the basis of understanding the content, and to allow children to take the lead in learning based on the mathematical way of thinking, and as a result, to develop a better understanding of knowledge. be able to. Based on this way of thinking, 1practiced it in the units” Tashizan and Hikizan” and “Large Pieces” in the first grade, and was able to confirm the effectiveness of “basic learning”.
収録刊行物
-
- 九州共立大学研究紀要
-
九州共立大学研究紀要 13 (2), 31-39, 2023-02-28
北九州 : 九州共立大学
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1050295336679194368
-
- NII書誌ID
- AA12533413
-
- ISSN
- 21860483
-
- NDL書誌ID
- 032815227
-
- 本文言語コード
- ja
-
- 資料種別
- departmental bulletin paper
-
- データソース種別
-
- IRDB
- NDL