知的障害養護学校における自閉性障害生徒の二次的な障害の改善を目指した実践研究 : 個別スケジュールの提示とPECSを応用した要求行動指導の効果

Bibliographic Information

Other Title
  • チテキ ショウガイ ヨウゴ ガッコウ ニ オケル ジヘイセイ ショウガイ セイト ノ 2ジテキナ ショウガイ ノ カイゼン オ メザシタ ジッセン ケンキュウ コベツ スケジュール ノ テイジ ト PECS オ オウヨウシタ ヨウキュウ コウドウ シドウ ノ コウカ
  • The practical study on approach to secondary disorders in student with autistic disorder at school for children with mental retardation : Effect of individualized schedule and applied PECS

Search this article

Abstract

application/pdf

Journal

  • 発達心理臨床研究

    発達心理臨床研究 13 129-135, 2007-03-31

    社町 (兵庫県) : 兵庫教育大学学校教育学部附属発達心理臨床研究センター

Related Projects

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top