操作的思考課題の解決を含む学習活動がルール獲得に及ぼす効果とそのプロセス : 中学校理科における状態変化の学習に着目して
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ソウサテキ シコウ カダイ ノ カイケツ オ フクム ガクシュウ カツドウ ガ ルール カクトク ニ オヨボス コウカ ト ソノ プロセス : チュウガッコウ リカ ニ オケル ジョウタイ ヘンカ ノ ガクシュウ ニ チャクモク シテ
- Effects of Learning by Solving Operational Thinking Task on the Acquisition of a Rule and its Mental Process : Focusing on Learning of ‘State Change' in Junior High School Science
Search this article
Journal
-
- 教育実践学論集
-
教育実践学論集 17 1-10, 2016-03
兵庫教育大学大学院連合学校教育学研究科
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050564285822043648
-
- NII Article ID
- 120005744070
-
- NII Book ID
- AA11433027
-
- ISSN
- 13455184
-
- HANDLE
- 10132/16179
-
- NDL BIB ID
- 027298368
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL Search
- CiNii Articles