エンジンにおける燃焼衝撃音の発生機構に関する実験的研究(第 1 報 : 単一爆発加振法)

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  • An Experimental Study on Generation Mechanism of Combustion Induced Engine Noise (1st Report : The Method of Single Explosion Excitation)
  • エンジン ニオケル ネンショウ ショウゲキオン ノ ハッセイ キコウ ニ カンスル ジッケンテキ ケンキュウ ダイ 1 ホウ タンイツ バクハツ カシンホウ
  • エンジンにおける燃焼衝撃音の発生機構に関する実験的研究-1-単一爆発加振法

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抄録

The combustion impact energy acting to the inner wall of combustion chamber is transmitted through the engine structure and finally radiated from its surfaces as combustion noise. The frequency characteristics of engine structure response to the combustion impact were investigated by introducing a single explosion excitation to the non-running engine structures. The transmission-radiation coefficient of combustion noise was defined as a ratio of combustion noise power to the acoustic power exerted on the combustion chamber wall. This coefficient was compaired for four different types of engines.

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