アニメーション制作におけるコンピュータ活用のためのワークフローの提案と制作技術の蓄積
Bibliographic Information
- Other Title
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- アニメーション セイサク ニ オケル コンピュータ カツヨウ ノ タメ ノ ワークフロー ノ テイアン ト セイサク ギジュツ ノ チクセキ
- Report on the Researches on How to Use Computer in Anime Production and Publication of Digital Anime Production Manual
- プロジェクト運営・ワークフロー
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Abstract
近年,アニメーション制作において急速にコンピュータ活用が広がってきた.本研究では産学が連携して特定のソフトウェアやハードウェアに限定しない普遍的な制作技術の情報収集と蓄積を行った.成果は創造的な制作を支援するマニュアルとしてとりまとめた.継続した更新を経て業界内で浸透し,国内のテレビ作品の50%以上の作品において活用されるものとなった.
Use of computer has prevailed in animation production houses in a rapid pace. Through the research activities with a collaboration of academic and field staff, accumulation of production know-how and creative information independent from the specs of hardware manufacturers and software developers has been achieved. The team translated the achievement into a digital Anime production manual every year, which is in use among more than 50% of domestic TV Anime production.
Journal
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- 情報処理学会論文誌
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情報処理学会論文誌 49 (8), 2773-2782, 2008-08-15
東京 : 情報処理学会
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Keywords
Details 詳細情報について
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- CRID
- 1050564287834669440
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- NII Article ID
- 110007970167
- 80019967299
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- NII Book ID
- AN00116647
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- ISSN
- 18827764
- 18827837
- 03875806
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- NDL BIB ID
- 024265923
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- Text Lang
- ja
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- Article Type
- journal article
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- Data Source
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- IRDB
- NDL
- CiNii Articles