スマートハウスの「いじれる化」を実現するためのKadecotプロジェクト概要

書誌事項

タイトル別名
  • Kadecot Project Report for ‘Tweakable’ Smart Home
  • スマートハウス ノ 「 イジレル カ 」 オ ジツゲン スル タメ ノ Kadecot プロジェクト ガイヨウ

この論文をさがす

説明

宅内家電ネットワークを統合制御し,ゲームなどのアプリと連動したコンテンツを制作できるようにするためのプラットフォーム Kadecot と,その上で我々自身が試験実装したアプリについて概説する.我々のシステムでは,住宅 API を用いて ECHONET 対応エアコンや照明などのいわゆる白物家電を制御し,拡張された DLNA を用いてブルーレイレコーダを制御する機能,および赤外線学習リモコンを使って単方向制御を行う機能を持ち,簡単な独自スクリプト言語によってスマートフォンからそれらを制御することを可能にしている.同時に,ノベルゲーム (ストーリーゲーム) などでよく用いられる画面構成のコンテンツを作りやすくするライブラリとデータのセットも提供している.ユーザはこの環境を用いて,会話データをテキストで作成するだけで,コンテンツと連動した家電制御アプリを作成することが可能である.実装の大部分は HTML5 だが,機器制御モジュールとして Java を用い,ユーザ定義の Java オブジェクトを OSGi フレームワークを用いて動的にリンクして用いることも可能である.

This paper describes the Kadecot project that provides a unified programming framework for home network. Our system allows development of home service applications which can tie up with game-like contents. Our system allows accesses to housing API, DLNA and infrared communication to control both white and black goods. In addition, the user can easily develop novel games (computer games that highlight story between characters) by simply writing dialogs, combined with predefined graphics templates. We also show some pilot contents to appeal ability of our system. Kadecot is currently implemented as a hybrid of Java and JavaScript.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ