A Study on Education to Progress in Students’ Literacy and Competencies for Living through the 21st Century: Pay Attention to “Active Learning” Advocated by MEXT.
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 21世紀を生きるためのリテラシー、コンピテンシーを育てる教育の考察 ~文部科学省が提言するアクティブ・ラーニングを通して~
- 21セイキ オ イキル タメ ノ リテラシー 、 コンピテンシー オ ソダテル キョウイク ノ コウサツ : モンブ カガクショウ ガ テイゲン スル アクティブ ・ ラーニング オ トオシテ
Search this article
Journal
-
- The Economic Review of JAPAN UNIVERSITY OF ECONOMICS
-
The Economic Review of JAPAN UNIVERSITY OF ECONOMICS 45 (2), 239-254, 2016-03-30
日本経済大学アジアパシフィック経済研究所
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050564288371550848
-
- NII Article ID
- 120005896606
-
- NII Book ID
- AA12553862
-
- ISSN
- 21855676
-
- NDL BIB ID
- 027609584
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL Search
- CiNii Articles