- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Automatic Translation feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
達成感を味わうことのできる授業づくり
Bibliographic Information
- Other Title
-
- Good Lesson Plans and a Sense of Accomplishment
- タッセイカン オ アジワウ コト ノ デキル ジュギョウ ズクリ
Description
論文(Article)
学校は,子どもたちが意欲的に学習に臨み,自己を成長させていく場である。そのためには,「わかった」「できた」という達成感や成就感を得る経験を積むことが重要である。本研究では,子どもがどんなときに達成感を感じるかを先行研究や教職専門実習I,IIの観察,子どもからのインタビューと授業実践から検証する。その結果,レディネス,教師のかかわり・仲間との関係が達成感を味わうために大切であることが明らかになった。 キーワード:達成感,授業,ネガティブな感情,人間関係,レディネス
Journal
-
- 山形大学大学院教育実践研究科年報 = Bulletin of graduate school of teacher training Yamagata University
-
山形大学大学院教育実践研究科年報 = Bulletin of graduate school of teacher training Yamagata University 2 224-227, 2011-02-19
山形大学大学院教育実践研究科
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050564288441608832
-
- NII Article ID
- 120005659773
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- journal article
-
- Data Source
-
- IRDB
- CiNii Articles