書誌事項
- タイトル別名
-
- A Pilot Study for Developing Problem-Solving Skills Focusing Process Skills in Elementary School Science : in Search for Developing Metacognition Tools in Elementary School Science
- プロセス・スキル ニ シテン オ アテタ モンダイ カイケツ ノウリョク ノ シドウ ニ カンスル ヨビテキ ケンキュウ : ショウガッコウ リカ ニオケル メタ ニンチ ツール ノ カイハツ オ メザシテ
この論文をさがす
抄録
The purpose of this study is to search for teaching methods which help children make use of voluntarily in problem-solving skills in elementary school science. The author has developed learning items which children can use in line with their learning level when they solve problems. In the actual lessons, the author studied whether the children can make use of the learning items or not. The author consequently found the following two points. ① Learning items are feasible to use from the fifth graders ② It is also necessary to teach appropriate learning items to children in actual situations in science lessons
7
研究ノート
収録刊行物
-
- 国際経営・文化研究
-
国際経営・文化研究 16 (2), 67-76, 2012-03-01
三芳町 (埼玉県) : 国際コミュニケーション学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1050564289099896832
-
- NII論文ID
- 120006406205
-
- NII書誌ID
- AA11169031
-
- ISSN
- 13431412
-
- NDL書誌ID
- 024955903
-
- 本文言語コード
- ja
-
- 資料種別
- departmental bulletin paper
-
- データソース種別
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN