〈論文〉GISによる札幌市におけるコンビニエンスストアの空間的自己相関分析

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タイトル別名
  • 〈Article〉Spatial Autocorrelation Analysis of Convenience Stores in Sapporo using GIS

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説明

[要旨]本研究では,札幌市におけるコンビニエンスストアの立地条件について,GIS を用いて空間的自己相関分析を行う。Global Moran’s I は,地域内のコンビニ店舗数と人口との空間的自己相関の有無を示すことができ,そして Getis-Ord Gi*は,ホットスポットあるいはコールドスポットを特定することができる。したがって,これらの相関関係からコンビニ各社の出店立地の特徴を明らかにする。 [Abstract] In this research, Spatial Autocorrelation analysis is performed using GIS for the location of convenience stores in Sapporo. GIS enables the presence or absence of spatial autocorrelation between the number of convenience stores in an area and the population, and identifies Hot Spots or Cold Spots, employing both Spatial Autocorrelation (Global Moran’s I) and Hot Spot Analysis (Getis-Ord Gi*). Therefore, the characteristics of the opening locations of convenience stores are clarified from these correlations.

収録刊行物

  • 生駒経済論叢

    生駒経済論叢 17 (2), 37-62, 2019-11-30

    近畿大学経済学会

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1050565163350057216
  • NII論文ID
    120006791617
  • ISSN
    24333085
  • Web Site
    https://kindai.repo.nii.ac.jp/records/20515
  • 本文言語コード
    ja
  • 資料種別
    departmental bulletin paper
  • データソース種別
    • IRDB
    • CiNii Articles

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