書誌事項
- タイトル別名
-
- ショウガクセイ ノ オンセイ リズム オ キホン ト シタ コウカテキ ナ エイカイワ キョウジュホウ ノ ジレイ ケンキュウ
- Effective Oral-Rhythm Based Interactive English Communication Skills for Elementary School Children -A Case Study at Wing English Communication School-
この論文をさがす
説明
本研究では、小学生の音声リズムを基本とした効果的な英会話教授法を探る。沖縄県名護市に所在するウイング英会話スクールで、2002年3月16日、小学校6年生の4人の生徒のクラスの模様を全てビデオ撮影し、それを全て記述化したうえで、先行研究に照らし合わせながら細かく分析して結論を導く、いわゆる事例研究によるqualitative research(質的研究)である。筆者がこれまでに進めてきた教育実践のなかに、多くの新しい発見があった。
The purpose of this study was to evaluate the methodology used in a oral-rhythm based interactive English class for Japanese elementary school children. The study included analysis of a class for sixth graders conducted by the author at Wing English Communication School, an English and foreign language school in Nago, Okinawa. For the purposes of this study, the author collected data by videotaping his sixth grade class (consisting of four girls) on March 16, 2002, which he then transcribed completely. He observed the videotape many times and analyzed the transcription based on an extensive review of relevant existing literature, commenting on the methodology and techniques employed throughout the class.
application/pdf
収録刊行物
-
- 名桜大学紀要 = The Meio University bulletin / 名桜大学 編
-
名桜大学紀要 = The Meio University bulletin / 名桜大学 編 (15), 59-76, 2009
名桜大学
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1050569159984502528
-
- NII論文ID
- 120006950178
-
- NII書誌ID
- AN10512334
-
- ISSN
- 18824412
-
- NDL書誌ID
- 11256296
-
- 本文言語コード
- ja
-
- 資料種別
- departmental bulletin paper
-
- データソース種別
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles