2020年度春学期における未修外国語科目の遠隔教育 -中国語・韓国語を中心に-

書誌事項

タイトル別名
  • 2020ネンド シュン ガッキ ニ オケル ミシュウガイコクゴ カモク ノ エンカク キョウイク : チュウゴクゴ ・ カンコクゴ オ チュウシン ニ
  • Remote Education of Unlearned Foreign Language Subjects in the Spring Semester of 2020: Focusing on Chinese and Korean

この論文をさがす

説明

type:実践研究・実践報告

本稿は、2020年度春学期における本学の未修外国語科目について、中国語と韓国語科目を事例としながら、これら科目のコーディネータを務める筆者らがいかに対応し、遠隔教育を実施したのかについて記録し、考察を加えようとするものである。中国語については、新入生指定履修科目の見直しに伴い一部科目の履修時期を変更する対応を取るとともに、科目担当者間の情報共有と不安や疑問解消のために打合せ会を実施した。

This paper examines and considers how remote education was conducted in unlearned foreign language subjects in the spring semester of 2020. As the authors are Chinese and Korean subjects coordinators, we will discuss the situation of these subjects. For Chinese courses, the curriculum was adjusted for temporary changes in designated courses for new students. The coordinator also held a meeting to share information and resolve questions. Additonally, based on interviews with Chinese teachers, ideas and problems in remote lessons were summarized. Conversely, for Korean, the subject coordinator solicited the instructor's request and possible lesson methods. Accordingly remote lessons were conducted using a relatively easy method of task distribution. Some subjects have shifted to partial online lessons with native speakers.

収録刊行物

  • 中部大学教育研究

    中部大学教育研究 21 21-29, 2021-12

    中部大学, 大学企画室高等教育推進部

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ