超音速輸送機とエンジンナセル干渉の数値解析

書誌事項

タイトル別名
  • Numerical analysis about the wing-nacelle interference of supersonic transport

この論文をさがす

説明

航空宇宙技術研究所 10-11 Jun. 1993 東京 日本

National Aerospace Laboratory 10-11 Jun. 1993 Tokyo Japan

超音速輸送機では、一般にエンジンは主翼の下に取り付けられる。この場合、主翼の翼厚やキャンバの設計に際して主翼とナセルの干渉が重大な問題となる。特に超音速巡航条件では、空気取入口には主翼によって作られた衝撃波を通過した後の空気が流入する。さらに、空気取入口の作る衝撃波は翼面圧力分布に影響を及ぼす。この主翼-ナセル干渉を調べるためオイラー方程式による解析を行った。

In general engine nacelles are installed below a wing at Supersonic Transport. At this configuration the wing-nacelle interference is a serious problem in designing wing camber and thickness. Especially in supersonic cruise condition intakes are supplied with air passing through shock waves originating from a wing. In addition to this, shock waves originating from intake inlets have influence on wing surface pressure distributions. To investigate this wing-nacelle interference Euler analysis was carried out.

資料番号: AA0004171039

レポート番号: NAL SP-22

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1050574036194123904
  • NII論文ID
    120006838683
  • NII書誌ID
    AN10097345
  • ISSN
    0289260X
  • Web Site
    http://id.nii.ac.jp/1696/00037793/
  • 本文言語コード
    ja
  • 資料種別
    conference paper
  • データソース種別
    • IRDB
    • CiNii Articles

問題の指摘

ページトップへ