A Love of Education and Sense of Mission in the Educational Thought of Morohashi Tetuji, Obara Kuniyoshi, and Sumeragi Shido A guide to teacher’s recognition, acquisition, and embodiment of Article 9, Paragraph 1 of the Fundamental Law of Education
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 諸橋轍次・小原國芳・皇至道の教育思想にみる教育愛と使命感 〜教師による教育基本法第9条第1項の体認・体得・体現への手がかりとして〜
- モロハシ テツジ ・ オハラ クニヨシ ・ コウ シ ミチ ノ キョウイク シソウ ニ ミル キョウイクアイ ト シメイカン : キョウシ ニ ヨル キョウイク キホンホウ ダイ9ジョウ ダイ1コウ ノ タイニン ・ タイトク ・ タイゲン エ ノ テガカリ ト シテ
- モロハシ テツジ ・ オバラ クニヨシ ・ スメラギ シドウ ノ キョウイク シソウ ニ ミル キョウイクアイ ト シメイカン
Search this article
Description
A love of education and a sense of mission for education, which are inextricably linked, are, of course, immutable human qualities required of teachers in any age. In addition, a love of education and a sense of mission for education are the source of a strong and flexible mentality that is solid and unshakable, needed teachers in today’s uncertain and difficult times. This article, as a guide to teachre’s recognition, acquisition, and embodiment of Article 9, Paragraph 1 of the Fundamental Law of Education, discusses a love of education and a sense of mission for education in the famous educational philosophies of three people, i.e, Morohashi Tetuji, Obara Kuniyoshi, and Sumeragi Shido.
Journal
-
- 福岡工業大学研究論集
-
福岡工業大学研究論集 55 (1), 19-35, 2022-09-30
福岡工業大学
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050575185867563264
-
- ISSN
- 24350222
-
- HANDLE
- 11478/00001731
-
- NDL BIB ID
- 033317867
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL