Practice of Disaster Prevention Education Incorporating Traditional Performing Arts in Indonesian Elementary Schools and its Future Potential : Nias Island Model of Multicultural Coexistence and Multigenerational Co-creation\n\n

Bibliographic Information

Other Title
  • インドネシアの小学校における伝統芸能を取り入れた防災教育の成功要因は何だったのか : 多文化共生・多世代共創のニアス島モデル
  • インドネシア ノ ショウガッコウ ニ オケル デントウ ゲイノウ オ トリイレタ ボウサイ キョウイク ノ セイコウ ヨウイン ワ ナン ダッタ ノ カ : タブンカ キョウセイ ・ タセダイ キョウソウ ノ ニアストウ モデル

Search this article

Abstract

application/pdf

In this paper, the practical activities of disaster prevention education for children incorporating traditional performing arts in Nias Island of Indonesia are analyzed and implemented. Based on this JICA project, the success method will be extracted and furthermore hopefully will be applied to other regions in Indonesia. Nias Island Model will be considered future possibilities of the disaster prevention education.

研究ノート/Note

Journal

  • Wako Keizai

    Wako Keizai 55 (2), 43-50, 2022-12

    和光大学社会経済研究所

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top