社会学科「サービスラーニング」の実践報告 -2022年度春・夏学期を中心に-

書誌事項

タイトル別名
  • Spring/Summer 2022 Service Learning Report in the School of Sociology
  • シャカイ ガッカ 「 サービスラーニング 」 ノ ジッセン ホウコク : 2022ネンド ハル ・ ナツ ガッキ オ チュウシン ニ

この論文をさがす

抄録

本稿では2022年度春・夏学期の社会学科における経験学習科目「サービスラーニング」について報告する。社会学科では5地域においてサービスラーニングを実施している。社会学科のサービスラーニングの特徴としては通年で実施することを原則とし、各地域でサービスラーニングを実施している。また、教員はいずれかの地域のサービスラーニングに関わっているという特徴がある。本稿では各地域のサービスラーニングにおける活動内容や成果、課題等を報告する。

This paper reports the progress of the experiential learning course called "Service Learning" in the School of Sociology for the 2022 Spring and Summer semesters. The School of Sociology conducted Service-Learning courses in five different neighboring regions to the campus. As a unique feature of the learning service offered by the School of Sociology, such learning activities are available to students throughout the academic year while other departments only offer semester-long one-credit short trainings. And, further, each service-learning has its targeted regional community for student activities. In addition, instructors are assigned to a specific local community to be fully immersed in the regional network with the stakeholders. In this report, we will report on the activities, learning processes, results, and issues to highlight in each regional community.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ