A study on improving teaching skills of junior high school teachers : Transformation of class view through discussion by Rashomon approach
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 中学校教師の授業力向上に関する考察—羅生門的アプローチによる討議を通した授業観の変容—
- 中学校教師の授業力向上に関する考察 : 羅生門的アプローチによる討議を通した授業観の変容
- チュウガッコウ キョウシ ノ ジュギョウリョク コウジョウ ニ カンスル コウサツ : ラショウモンテキ アプローチ ニ ヨル トウギ オ トオシタ ジュギョウカン ノ ヘンヨウ
Search this article
Description
羅生門的アプローチによる授業討議を通して、中学校教師の授業観の変容が起こることが確認できた。特に、授業場面における実際の子どもの姿で語る意識が向上し、教師の鑑識眼の向上と授業力向上に寄与する可能性を指摘した。
Journal
-
- Bulletin of educational research and teacher development of Kagawa University
-
Bulletin of educational research and teacher development of Kagawa University 47 11-22, 2023-09-30
香川大学教育学部
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050579212423974656
-
- NII Book ID
- AA1147009X
-
- NDL BIB ID
- 033107363
-
- ISSN
- 1345708X
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL