中国向けの日本酒ブランドを築くために必要な情報の研究 : 多属性態度モデルに基づいて

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タイトル別名
  • Research on the information necessary to build sake branding for China
  • チュウゴク ムケ ノ ニホンシュ ブランド オ キズク タメニ ヒツヨウ ナ ジョウホウ ノ ケンキュウ : タゾクセイ タイド モデル ニ モトズイテ

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抄録

In this study, I used a multi-attribute attitude model to determine what kind of brand information may help boost the competitiveness of Japanese sake exports to China. The results of a survey I conducted in China revealed that the top three attributes of sake brands most valued by Chinese consumers are 'history', 'raw materials', and 'craftsmanship'. The respondents were then asked to rate four different types of sake brands. The results of the study enabled us to develop a strategy to boost the competitiveness of Japanese sake brands' exports to China.

収録刊行物

  • 現代社会文化研究

    現代社会文化研究 77 151-162, 2023-11

    新潟大学大学院現代社会文化研究科

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