An Analysis of the Visual Grammar of Magazine Covers

書誌事項

タイトル別名
  • 雑誌表紙の視覚的文法の分析

抄録

Magazine covers are multimodal, with both images and written text combining to form the whole. This paper uses Kress and van Leeuwenʼs (1996) framework of visual grammar analysis to examine the covers of popular fashion and lifestyle magazines aimed at men and women respectively. Through this framework, along with the concept of signification (connotations of a word in addition to its denotation or dictionary definition) as outlined by Barthes (1957/2006), the study will examine how the people on the covers are represented, how they relate to the viewer, and what this representation says about the purpose of these magazine covers.

雑誌の表紙はマルチモーダルであり、画像と文章が組み合わさって全体を形成している。本稿では、Kress と van Leeuwen(1996)の視覚文法分析の枠組みを用いて、それぞれ男性向けと女性向けの人気ファッション誌とライフスタイル誌の表紙を検証する。この枠組みを通して、バルト(1957/2006)によって概説されたシニフィケーション(辞書的な定義に加え、言葉の意味づけ)の概念とともに、表紙に描かれた人物がどのように表現され、見る者とどのように関係し、この表現がこれらの雑誌の表紙の目的について何を語っているのかを検証する。

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1050581025632023936
  • ISSN
    24347841
  • Web Site
    http://hdl.handle.net/10775/3829
  • 本文言語コード
    en
  • 資料種別
    departmental bulletin paper
  • データソース種別
    • IRDB

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