College Students' Views on English Pronunciation : Intelligible vs. Nativelike Pronunciation

書誌事項

タイトル別名
  • 大学生の英語発音に対する意識 : 知的な発音 VS. ネイティブレベルの発音
  • ダイガクセイ ノ エイゴ ハツオン ニ タイスル イシキ : チテキナ ハツオン VS ネイティブ レベル ノ ハツオン

この論文をさがす

説明

自由論文

Setting a goal of second language (L2) pronunciation learning for acquiring not nativelike pronunciation, but intelligible pronunciation is widely acknowledged by Teaching English to Speakers of Other Languages (TESOL) professionals (Morley, 1991). However, the importance of intelligible pronunciation has been mainly discussed in the English as a second language (ESL) context, and it has been rarely investigated how the English as a foreign language (EFL) students actually perceive their L2 pronunciation. This paper explores college students' views on English pronunciation in the EFL context where students learn English as a required subject at a Japanese college.

外国語学習において、ネイティブレベルの発音ではなく知性ある発音の習得に学習の目標をおくことは幅広く認識されている (Morley,1991)。しかし、知性ある発音の重要性は主に英語を第二言語として学ぶ環境 (ESL context) で論じられており、外国語として英語を学ぶ学生 (EFL students) が発音に対してどのような認識をいだいているのかは、ほとんど検証されたことがない。本稿は英語を必修教科の外国語として学ぶ大学生の発音に対する意識を論ずる。

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1050845762354636288
  • NII論文ID
    120002815625
  • NII書誌ID
    AN00029189
  • ISSN
    03877744
  • Web Site
    http://hdl.handle.net/10775/597
  • 本文言語コード
    en
  • 資料種別
    departmental bulletin paper
  • データソース種別
    • IRDB
    • CiNii Articles

問題の指摘

ページトップへ