クライアント品質推定のための詳細なストリーミングサーバログ分析

書誌事項

タイトル別名
  • クライアント ヒンシツ スイテイ ノ タメ ノ ショウサイ ナ ストリーミングサーバログ ブンセキ
  • An In-depth Analysis of Streaming Server Logs for Client-side QoS Estimation
  • マルチメディア通信

この論文をさがす

説明

インターネットストリーミングにおいて,クライアントサービス品質をサーバ サイドで把握することはサービス提供者やシステム管理者に必須となってきて いる.しかし,クライアント再生品質をサーバログから定量的に推定するため の指標はこれまであまり知られていない. 本論文では,まずクライアントサービス品質評価方法として,クライアントで の再生フレームレートに着目して分類を行い,実験結果から,クライアントサ ービス品質,サーバログとネットワーク状態の相関を明らかにした. サーバログに出力される情報の中で,<「クライアント回復パケット数」がクラ イアントサービス品質劣化の重要な指標となることが分かった.

Client QoS management on internet streaming has been crucial to server administrators and service providers. However, no quantitative analysis method of server logs has been established for estimation of client playing status. In this paper, we propose a novel approach for detailed server log analysis which classifies client-side service statuses by time-series data of playing frame rates. Our experimental results show clear correlations among client-side QoS, server log data and network environments. Especially, “client recovered packets” in server log data is proved to be a good indicator that predicts client QoS degradation.

収録刊行物

被引用文献 (2)*注記

もっと見る

参考文献 (16)*注記

もっと見る

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ