Anonymous CRM----顧客の匿名性を考慮した顧客情報分析システム

書誌事項

タイトル別名
  • Anonymous CRM----Building One-to-One Relationship with Loyal Customers
  • Anonymous CRM コキャク ノ トクメイセイ オ コウリョ シタ コキャク ジョウホウ ブンセキ システム
  • 社会・人間系の情報システム

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説明

顧客のプライバシを保護し匿名性を保ったまま,各々の顧客の購買特性に応じた適切なプロモーションをタイミング良く提供することができるCRM システム「Anonymous CRM」を提案する.本システムでは,最小限のデータから過去の利用履歴を反映した各顧客の優良顧客度を判別する「Instant CRM」方式を利用し,その顧客に合ったプロモーションをリアルタイムに提供することにより,顧客の満足度を向上させ店舗の利用を促すものである.本稿では,Anonymous CRM のコンセプト,本システムで用いられる顧客情報分析手法とシミュレーションを通した有効性の検証,そして実際に開発したいくつかのプロトタイプについて述べ,従来の方法に対する本方式の優位性および課題について論じる.

Anonymous CRM, which improves the quality of one-to-one customer interactions, is proposed. An appropriate and timely promotion that depends on each customer’s buying behavior is conducted while protecting his/her anonymity and privacy. We utilize a simple method called Instant CRM for instantly identifying loyal customers. The method only requires a very small amount of data and can be implemented in devices with limited hardware performance, such as smart cards or mobile phones. The concepts behind Anonymous CRM, the method for identifying loyal customers, and prototype systems developed on several devices are presented. The advantages and limitations of the system are also discussed.

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