The Rational and the Daemonic in Music: From Max Weber's “Musiksoziologie” to Thomas Mann's “Doktor Faustus”
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 音楽の理性と魔性――マックス・ヴェーバー『音楽社会学』からトーマス・マン『ファウストゥス博士』へ――
- オンガク ノ リセイ(ラチオ)ト マショウ(デモニー) : マックス ・ ヴェーバー 『 オンガク シャカイガク 』 カラ トーマス ・ マン 『 ファウストゥス ハクシ 』 エ
Search this article
Journal
-
- The Economic Review of Toyo University
-
The Economic Review of Toyo University 41 (2), 137-155, 2016-03
東洋大学経済研究会
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050845763794675712
-
- NII Article ID
- 120005832761
-
- NII Book ID
- AN00071538
-
- ISSN
- 03850358
-
- NDL BIB ID
- 027188659
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN