書誌事項
- タイトル別名
-
- Carelessness of Major Travel Agency : How was a new market created ?
- オオテ リョコウ ガイシャ ノ ユダン : シン シジョウ ワ イカニ ウマレタ カ
この論文をさがす
説明
旅行会社HISとガイドブック『地球の歩き方』は、それまで大手旅行会社が手がけていなかった、若者たちのための自由旅行一ホテルの予約をせず、現地では歩くことを基本とする旅行一という新市場を創出した。HISは旅行ビジネスの流通構造を自力で変え、ホテル・航空会社経営に乗り出し、ハウステンボスをも有利な条件で引き継いだ。一方、『地球の歩き方』を出版したダイヤモンド・スチューデント友の会は若者の旅のあり方を大きく変えたものの、旅行会社が期待する組織内募集旅行のオーガナイザーの役割を果たしたに過ぎなかった。
Travel Agency HIS and a guidebook "How to walk around the globe" created a new market for the young. That' s a free travel without a hotel reservation. HIS changed a distribution of seats on the plane by selling many cheap air tickets, and then ran a hotel in Australia and operated an airplane. In 2010 HIS took over the theme park "Huis Ten Bosch" . On the other side, Diamond Student Society which published "How to walk around the globe" changed a travel style of the young. But it remained the organizer that gathered students for travel agency.
収録刊行物
-
- 福祉社会学部論集
-
福祉社会学部論集 30 (4), 27-42, 2012-02-29
鹿児島国際大学福祉社会学部
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1050845763866825088
-
- NII論文ID
- 120006535808
-
- NII書誌ID
- AA11572329
-
- ISSN
- 13466321
-
- NDL書誌ID
- 023581935
-
- 本文言語コード
- ja
-
- 資料種別
- departmental bulletin paper
-
- データソース種別
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles