大手旅行会社の油断 : 新市場はいかに生まれたか

書誌事項

タイトル別名
  • Carelessness of Major Travel Agency : How was a new market created ?
  • オオテ リョコウ ガイシャ ノ ユダン : シン シジョウ ワ イカニ ウマレタ カ

この論文をさがす

説明

旅行会社HISとガイドブック『地球の歩き方』は、それまで大手旅行会社が手がけていなかった、若者たちのための自由旅行一ホテルの予約をせず、現地では歩くことを基本とする旅行一という新市場を創出した。HISは旅行ビジネスの流通構造を自力で変え、ホテル・航空会社経営に乗り出し、ハウステンボスをも有利な条件で引き継いだ。一方、『地球の歩き方』を出版したダイヤモンド・スチューデント友の会は若者の旅のあり方を大きく変えたものの、旅行会社が期待する組織内募集旅行のオーガナイザーの役割を果たしたに過ぎなかった。

Travel Agency HIS and a guidebook "How to walk around the globe" created a new market for the young. That' s a free travel without a hotel reservation. HIS changed a distribution of seats on the plane by selling many cheap air tickets, and then ran a hotel in Australia and operated an airplane. In 2010 HIS took over the theme park "Huis Ten Bosch" . On the other side, Diamond Student Society which published "How to walk around the globe" changed a travel style of the young. But it remained the organizer that gathered students for travel agency.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ