書誌事項
- タイトル別名
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- Public Space as Media : Subway Stations in Mexico City and "Mexicanization"
- メディア ト シテ ノ コウキョウ クウカン ト コクミンカ メキシコシティ ノ チカテツ ノ デザイン ニ ツイテ
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説明
This article examines the effectiveness of defining public space in subway stations in Mexico City as media, especially for the purpose of nation-building or Mexicanization. The stations are natural places for people to congregate and many are adorned with murals, objet, replicas of pre-Hispanic ruins and walls, and even expositions. These displays constitute an important example of historical representations of the nation and national culture. The paper examines the function of these public spaces as a vehicle for sending messages to commuters and passengers, and also the processes of self-representation of Mexican people.
収録刊行物
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- 国際広報メディア・観光学ジャーナル
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国際広報メディア・観光学ジャーナル 8 29-48, 2009-03-25
北海道大学大学院国際広報メディア・観光学院
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1050845763931051008
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- NII論文ID
- 120001311796
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- NII書誌ID
- AA1224631X
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- HANDLE
- 2115/38502
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- NDL書誌ID
- 10336561
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- 本文言語コード
- ja
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- 資料種別
- departmental bulletin paper
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- データソース種別
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- IRDB
- NDL
- CiNii Articles