書誌事項
- タイトル別名
-
- Reconsidering the meaning of multicultural education
- タブンカ キョウイク ノ イギ ニ ツイテ ノ サイコウサツ
この論文をさがす
抄録
In this paper I will analyze the results of research made on multicultural pedagogy and will try to establish a new theoretical understanding of the subject. So far, multicultural pedagogy has been discussed in terms of cultural or national pluralism or in terms of pedagogical methods for implementing education. However, there is another important part to multicultural pedagogy: culture. In this article, using the studies of the Russian thinkers Bakhtin, Vygotsky and Lotman, I will reflect on the place that culture has in multicultural education.
収録刊行物
-
- 国際広報メディア・観光学ジャーナル
-
国際広報メディア・観光学ジャーナル 12 79-99, 2011-03-22
北海道大学大学院国際広報メディア・観光学院
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1050845763938293120
-
- NII論文ID
- 120002911972
-
- NII書誌ID
- AA1224631X
-
- HANDLE
- 2115/45207
-
- NDL書誌ID
- 11094431
-
- 本文言語コード
- ja
-
- 資料種別
- departmental bulletin paper
-
- データソース種別
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles