理科授業における科学の方法の指導に関する実践的研究

書誌事項

タイトル別名
  • Practical Study on Teaching Scientific Method in Science Lessons
  • リカ ジュギョウ ニオケル カガク ノ ホウホウ ノ シドウ ニ カンスル ジッセンテキ ケンキュウ

この論文をさがす

説明

In this study, the author tried to let children learn how learning items work as metacognition within themselves. This system uses terms related to scientific methods. Consequently, the following two were suggested. (1) Children acquired learning items as metacognition. It is expected that they will be able to function the items as metacognition. (2) It is probable that learning items will be used as a tool to help children to acquire scientific concept.

2

論文

収録刊行物

  • 国際経営・文化研究

    国際経営・文化研究 20 (1), 17-29, 2015-11-01

    三芳町 (埼玉県) : 国際コミュニケーション学会

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ