- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
資生堂における経営戦略
Bibliographic Information
- Other Title
-
- シセイドウ ニ オケル ケイエイ センリャク
- The Management Strategy of SHISEIDO
Search this article
Description
经营战略是关系到一个企业兴衰成败,长治久安的根本性决策。目前,日本化妆品行业呈现成熟化问题和竞争激烈而引起的价格低下现象。市场的成熟化,激烈的价格竞争加上消费者需求的多样化,使各企业更加临机应变地去面对环境变化。虽然围绕日本化妆品企业的经营环境是如此,日本化妆品行业中最老号最大手的资生堂依然保持好业绩。本论文以考察资生堂的经营战略特征为研究目的。
Journal
-
- 現代社会文化研究
-
現代社会文化研究 36 173-187, 2006-07
新潟大学大学院現代社会文化研究科
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050845764163816704
-
- NII Article ID
- 110006247288
-
- NII Book ID
- AN1046766X
-
- ISSN
- 13458485
-
- HANDLE
- 10191/6356
-
- NDL BIB ID
- 8034566
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- departmental bulletin paper
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL Search
- CiNii Articles