書誌事項
- タイトル別名
-
- ガイコクゴ キョウイク ニ オケル インプロヴィゼーション ノ カツヨウ : ガクシュウ コウカ ニ ヨル インプロヴィゼーションゲーム ノ サンプンルイ
- Application of Improvisation to Second Language Education - Three Types of Improvisation Games -
この論文をさがす
抄録
This study aims at a practical use of Improvisation Game (IG) in Language Education. IGs have been created as training tool to develop the abilities needed in one of the performing genres, Improvisation, which requires players to act spontaneously without script/direction prepared beforehand. Although it has been widely noticed that IGs have positive learning effects, there are few studies categorizing IGs based on crucial factors such as learners’ proficiency. This paper gives a brief introduction of IGs with examples, and proposes three types of IGs on the basis of its properties that can solve traditionally argued problems in language leaning.
長崎大学言語教育研究センター論集, 5, pp.27-35; 2017
収録刊行物
-
- 長崎大学言語教育研究センター論集
-
長崎大学言語教育研究センター論集 5 27-35, 2017-03-01
長崎大学言語教育研究センター
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1050850247228965248
-
- NII論文ID
- 120006974492
- 40021213495
-
- NII書誌ID
- AA12609220
-
- ISSN
- 21898898
-
- HANDLE
- 10069/37466
-
- NDL書誌ID
- 028217361
-
- 本文言語コード
- ja
-
- 資料種別
- departmental bulletin paper
-
- データソース種別
-
- IRDB
- NDL
- CiNii Articles