Social Mobility and Equal Opportunities: The Purpose of Schooling in the United States and Nagasaki
書誌事項
- タイトル別名
-
- 社会的流動性と公平性: 米国と長崎での教育の目的
この論文をさがす
説明
This brief study examines the purpose of schooling in the United States and offers a comparison with the observed purpose of schooling in Nagasaki, Japan. The author reflects on her experience as an Assistant Language Teacher and draws upon both her experiences in and research of the public schooling system to draw conclusions about the fundamental purposes of each respective education system. Through this process, the author outlines the importance of “21st century skills” as they relate to equity in education and socialmobility. 本稿では、米国での教育の目的を検討し、筆者が日本の長崎市で教員として経験した教育の目的との比較 を行う。さらに、 「2 1世紀のスキル」が教育とソーシャルモビリティの公平性に関連していることの重要性 について概説する。
収録刊行物
-
- 長崎外大論叢
-
長崎外大論叢 (24), 1-6, 2020-12-30
長崎外国語大学
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1050850313378267008
-
- NII論文ID
- 120006979515
-
- NII書誌ID
- AA11603331
-
- ISSN
- 13464981
-
- NDL書誌ID
- 031338539
-
- 本文言語コード
- en
-
- 資料種別
- departmental bulletin paper
-
- データソース種別
-
- IRDB
- NDLサーチ
- CiNii Articles