- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 広告における有名人の専門性と一致性の効果に関する研究
- コウコク ニ オケル ユウメイジン ノ センモンセイ ト イッチセイ ノ コウカ ニ カンスル ケンキュウ
Search this article
Description
本研究は、有名人広告において、出演している有名人の「専門性」と「一致性」が広告効果に与える影響を論ずるものである。実験計画法に基づいて「専門性」と「一致性」を操作した架空の有名人広告を参加者に評定してもらう内容の質問紙調査を行った。その結果、「専門性」よりも「一致性」の方が強い影響を持つということを見出した。
Journal
-
- Asahi business review
-
Asahi business review 24 57-76, 2010-03-31
瑞穂 : 朝日大学経営学会
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1050851739702177792
-
- NII Article ID
- 110009424584
- 120007123821
-
- NII Book ID
- AN10012342
-
- ISSN
- 09133712
-
- NDL BIB ID
- 10766972
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- journal article
-
- Data Source
-
- IRDB
- NDL Search
- CiNii Articles